Navrhujem na verejné aktivity vytvorit pracovne skupiny

Návrhy na aktivity OZ PD do spoločnosti (a diskusia o nich).

Navrhujem na verejné aktivity vytvorit pracovne skupiny

Poslaťod Slávka Kočanová » Str 17. Apr 2013 22:41:05

Každa verejna aktivita/pracovna skupina by mala mat koordinatora, ktory si podla zaujmu členov o danú aktivitu vytvori tim, aby sme sa vyhli stale tym istym chybam, že všetci robia všetko....
- taktiež by som zvazila nepreberat tieto aktivity do detailov na stretnuti rady, casu je malo a preto by strucne o aktivitach mohol informovat niekto, kto ma informacie /koordinator-povereny/, definovat vzniknute problemy, pripadne poradit sa a zahlasovat za nejake riesenie....stretnutie rady si predstavujem tak, ze sa preberaju skor strategicke zalezitosti a fungovanie OZ, informujeme sa navzajom o tom, co sa udialo a co sa planuje, davaju sa navrhy, hlasuje sa..na konci sa urobi vystup, aby o tom kazdy mal info. Prosim, vyjadrite sa, ci to chapete rovnako, alebo mate iny pohlad na ulohu Rady a ako by mali vyzerat stretnutia. :?:
Slávka Kočanová
Člen OZ PD
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Pon 15. Apr 2013 21:56:40

Re: Navrhujem na verejné aktivity vytvorit pracovne skupiny

Poslaťod Paul Pirovits » Štv 18. Apr 2013 21:29:53

Slavka ja osobne mám rovnaký názor.

Len treba brať ohľad na to, že to bolo prvé stretnutie Rady a to čo píšeš sa nestihlo urobiť, vlastne návrh ako sa to má robiť si svojím príspevkom úž vypracovala a súhlasím s ním. Aj sa som mal vysoké očakávania, ale nakoniec som bol spokojný.

Bratislavskú akciu na 1. mája už dlho pripravovali a keďže sme zvolili Radu, tak sa prednáška dala pod OZ PD a vyskúšali sme si tým funkčosť Rady. Máme sa čo učiť o efektivite.

Je jasné, že kedy sa tieto akcie robili súčastne povedzme u Teba v Košiciach a ešte v B. Bystrici, tak takto by to zjavne Rada časovo nezvládla aj keby každý člen mal jedneho asistenta=výkonného pracovníka. To už jasne naznačuje, že budeme musieť založiť tie krajské regionálne pobočky čo je číslo 9.
9 pobočiek , ktoré musia mať niekde sídlo aspoň nejakého hovorcu, pokladníka ap. a oni by zase združovali pracovné skupiny v obciach a mestach. Ponúkali by služby v organizovaní miestných, krajských referendách, petíciach cez projekty a návrhy a stratégie vedenia úspešnej kampaňe, zber pospisov, školenia, vlastný členovia, ktorí by vytvárali pracovné okruhy vvo svojich mestácha obciach daného kraja. Tak nejako to funguje aj u nemeckých kolegov DI a Mehr Demokratie. V utorok 23.4.2013 o 17,00 hod v Primaciálnom paláci v Bratislave májú všetcu členovia OZ PD možnosť sa s nimi stretnúť a viesť s nimu diskusiu na túto tému - Ako budovať organizácie PD.

Želám Ti, aby sa Ti podarili prísť. Prípadne možno sa nám podarí urobiť prístup cez videokonferenciu pre cezpolných členov.

Ahoj


Paľo
Obrázok užívateľa
Paul Pirovits
Člen Rady OZ PD
 
Príspevky: 75
Registrovaný: Str 17. Apr 2013 8:24:54

Re: Navrhujem na verejné aktivity vytvorit pracovne skupiny

Poslaťod Marián Orávik » Pia 19. Apr 2013 14:27:41

Pripájam sa k Slavkinmu postoju.
Pred voľbami sme prakticky všetci deklarovali, že by hlavnou úlohou novej rady mala byť iba zmena fungovania a stanov OZ PD.
Niektorí dokonca že toto by mala byť jediná otázka, ktorou sa nová rada bude zaoberať a potom keď toto vyrieši tak by mala zorganizovať nové voľby (do konca mája).

Teraz po voľbách je tu už trošku inak. Na prvej rade bola diskusia najmä o jednotlivých aktivitách. Ja som tomu inak rád, pretože som mal tiež takú predstavu, že by jedinou úlohou rady nemalo byť riešenie stanov a sfunkčnenia OZ PD. Ale zároveň do budúcnosti nepokladám diskusiu o detailoch jednotlivých aktivít na rade za prínosnú.

Prečo? Pretože si myslím, že diskusia o každej aktivite OZ PD by mala prebiehať kontinuálne a projektové rozhodnutia by sa mali robiť priebežne a iba v kruhu tých členov, ktorí sa danému projektu chcú venovať (z ktorých v princípe nemusí byť nikto ani členom rady). A nielen raz za čas na nejakej rade... (Momentálne je to ako ok, lebo toľko toho sa nedeje...)

Táto priebežná diskusia by mala prebiehať buď naživo medzi tými, ktorí danú aktivitu fyzicky vykonávajú, ak sa jedná o lokalizovanú aktivitu, ako napr. OGP. Ak sa nejedná o lokalizovanú aktivitu, alebo členovia, ktorí na nej participujú sa pravidelne všetci nestretávajú, potom je lepšie, aby bolo možné diskutovať o danej aktivite aj online (napríklad aj pomocou tohoto fóra. Každá iniciatíva a aktivita OZ PD tu môže mať aj svoje súkromné fórum ak chce). Takto by sa k danej aktivite mohli vyjadriť všetci členovia danej aktivity. A ak by sa niečom dohodli, tak by mali vykonávať svoje projektové rozhodnutia priebežne, či už spoločne, alebo prostredníctvom nejakého svojho vedenia, v lepšom prípade voleného.

Na rade by potom podľa môjho názoru mali odznieť iba výsledky jednotlivých projektov a riešiť prípadné problémy (a teda diskusie a aktivít jej členov). Nie riešiť všetko. Taká upútavka pre všetkých - pozrite čo sme vymysleli, čo plánujeme, alebo a čo sa nám podarilo. Cieľom by malo byť navzájom sa v rade inšpirovať, informovať a zozdieľať medzi sebou skúsenosti medzi všetkými projektami, prípadne o tom nezáväzne podiskutovať, či by sa niekto nevedel k tomu-ktorému problému lepšie postaviť.

A potom spraviť zápisnicu a sumár pre všetkých ostatných, aby všetci členovia zo všetkých aktivít vedeli čo sa v OZ deje a aj bude diať, čo sa podarilo a čo sa podarí v budúcich týždňoch aby sme sa navzájom všetci motivovali a mohli si navzájom lepšie pomáhať...

Preto tiež zastávam tú myšlienku, že každá aktivita a iniciatíva v OZ by mala mať nejakého jedného, alebo viacerých koordinátorov, ktorí by ju koordinovali a boli za danú aktivitu zodpovední. A rozhodovať o nej by mali iba tí, ktorí sa na nej zapájajú priebežne.

Samozrejme ak by mal nejaký projekt problémy, alebo požiadavky, tak by sa obrátil na radu s tým, aby im s tým nejako pomohla (organizačne, propagáciou, finančne a pod)...

Lebo ak by sa malo všetko rozhodovať iba na rade, tak každý kto by nebol zúčastnený na daných diskusiách rady a nevypočul si argumenty pre a proti, mohol by byť rozhodnutím rady sklamaný a brať ho ako násilie "zhora". Navyše všetci členovia rady typicky nemajú toľko informácií, aby mohli rozhodovať o prevádzkových záležitostí jednotlivých aktivít, ak v nich nie sú sami nezainteresovaní. A niektoré aktivity ani nemusia mať zastúpenie v rade... Preto by bolo podľa mňa škodlivé keby sme takéto veci rozhodovali na rade, pretože by sme tým vylúčili veľkú časť členov, ktorí sa na tých aktivitách fyzicky podieľajú z diskusie a rozhodovania o týchto aktivitách a tým im ich časom znechutili.

Rovnaký problém bol aj pred voľbami a nemali by sme teraz iný ľudia robiť rovnakú chybu, lebo zase z toho vzniknú iba nedorozumenia a konflikty. Čím skôr sa nám podarí to OZ federalizovať, tým lepšie.

Preto môj návrh je, aby sa v rade robilo čím menej rozhodnutí, a čím skôr začali fungovať realizačné teamy s koordinátormi, ktorí by postupne prevzali zodpovednosť za svoje rozhodnutia a robili ich autonómne. Rada by sa potom skôr mohla viac sústrediť na spoločné prienikové aktivity všetkých týchto "buniek PD", teda to čo potrebujú všetci - propagáciu, fund raising, komunikácu navzájom, mediácia konfiliktov... A táto prax aby sa následne pretavila aj do stanov.

Inak pre zaujímavosť nový návrh stanov, ktorý je na stole predpokladá, že rada nebude môcť robiť žiadne záväzné rozhodnutia pre členov. Rozhodnutia členov rady budú môcť zaviazať iba členov rady, alebo predsedu OZ PD. Pre členov OZ majú iba odporúčací charakter. Rada by teda nemala byť ten orgán, ktorý by robil prevádzkové rozhodnutia o jednotlivých projektoch. Prípadné rozhodnutia rady by mali byť iba odporúčaním pre členov toho ktorého projektu, alebo všetkých.

Rada by však mala mať právomoc dištancovať sa (a tým dištancovať celé OZ PD) od daného projektu, ak usúdi, že daný projekt nie je v prospech PD, alebo OZ PD. Takto si ja predstavujem fungovanie rady OZ PD v budúcnosti. Aj prvé zasadanie rady sa dá takto koniec koncov interpretovať, ak keď som nepočul jeho väčšiu polovicu ;) a Slávka ešte menej, ale dúfam, že s takouto úlohou a postavením rady bude súhlasiť väčšina. Ak nie tak poprosím o názor v diskusii. Toto je jedna z tém, ktorú by sme v rámci reformy fungovania OZ a reformy stanov mali vyriešiť a teda všetci členovia rady by k nej mali zaujať nejaké stanovisko.
Obrázok užívateľa
Marián Orávik
Člen OZ PD
 
Príspevky: 96
Registrovaný: Pon 15. Apr 2013 18:11:53
Bydlisko: Myjava

Re: Navrhujem na verejné aktivity vytvorit pracovne skupiny

Poslaťod Paul Pirovits » Sob 20. Apr 2013 15:14:29

Pri čítaní Marianovej anylýzy mi v jednom momente naskočila myšlienka, veď obdobnea pracujú očania v ich polopriamej demokracii. Občania rozhodujú o svojich aktivitách cez svoje nástroje a ich vlada ktorá sa volá oficiálne rada, nápadne s rovnakým názvom ako rada OZ PD, rieši a vykonáva už len posledné zvyšky, ktoré im občania zanechali.

Marian a Slávka, v utorok máme jedinečnú možnosť si vymeniť 20 ročné skúsenosti s nemeckými koelgami aj na tuto tému. teším sa na stretnutie.


Paľo
Obrázok užívateľa
Paul Pirovits
Člen Rady OZ PD
 
Príspevky: 75
Registrovaný: Str 17. Apr 2013 8:24:54

Re: Navrhujem na verejné aktivity vytvorit pracovne skupiny

Poslaťod Slávka Kočanová » Štv 25. Apr 2013 1:12:35

skuska
Slávka Kočanová
Člen OZ PD
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Pon 15. Apr 2013 21:56:40

Re: Navrhujem na verejné aktivity vytvorit pracovne skupiny

Poslaťod Beata Novomeská » Str 08. Máj 2013 19:42:13

Tiež sa Slávka stotožňujem s tvojím pohľadom na fungovanie Rady OZ PD.
Beata Novomeská
Člen Rady OZ PD
 
Príspevky: 21
Registrovaný: Sob 20. Apr 2013 20:31:26


Späť na Návrhy rade

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia